13/8/21

[#Restaurant] Finca El Ventós

Fa poc vam gaudir d'un bon àpat en un lloc que val la pena per la seva ubicació dins la Zona del Parc natural de la Zona Volcànica de La Garrotxa, Finca El Ventós. Un hotel singular on trobem un bon restaurant, recomanat per la Guia Michelin.

L'Hotel és molt maco, amb uns grans espais molt ben decorats , salons amb llar de foc i zones relax. Lo millor és el seu ampli menjador amb unes vistes impressionants a 840 metres sobre el nivell del mar, la qual cosa et permet contemplar des de la Vall de Núria i el Puigmal fins la Costa Mediterrània.

Nosaltres vam dinar al seu menjador, molt acollidor, amb molta fusta, taules amplies i cadires confortables, ens hi vam sentir a gust.

Quan a la cuina ens van fer un menú especial per a nosaltres, ja que actualment només fan carta per sopars. El tipus de cuina que ofereixen és selecte amb plats de muntanya.

Vam començar amb uns entrants;

- Sopa de pa amb tomàquet amb cecina de bou

Un plat molt refrescant i amb un gust i textura deliciós. El fet de servir-ho amb la cecina em va agradar molt també.

- Croquetes variades, en teniem una de carabassa i formatge, una de tonyina i una de porc senglar, una de les especialitats.

Anaven acompanyades amb una mica de romesco per les de carn i de maionesa casolana per les de peix.

Personalment em van agradar totes, una bona beixamel, ben farcides i un arrebossat correcte.

Destacaria les de carabassa amb formatge, ja que les vaig trobar molt cremoses i amb un gust deliciós, dolç i salat amb un toc de ceba que hi quedava molt bé.

Vam continuar amb;

- Trinxat de la Cerdanya

Un plat ben elaborat, amb una trinxat molt melós i gustós.

Venia amb un ou poche al cim, cuit al punt

- Rissotto de trompetes de la mort

Un arrós amb el gra massa cuit pel meu gust i li faltava cremositat

Com a últim plat, una carn;

- Melós de vedella

Una carn molt ben cuinada, es desfeia, era un bon tall, tendra, amb la seva gelatina que es desfeia i acompanyat d'un puré de patata molt suau. Ens va agradar molt.

I per postres, vam tastar-ne dos;

- Pastís de Limoncello

Unes postres molt ben elaborades, un pastís molt fi i delicat, refrescant i amb un toc de llimona molt agradable i amb el un culis àcid que hi quedava molt bé. Llàstima del gerd, que encara estava congelat ;)

Ideal per a pair un xic l'àpat.

- Coulant de xocolata

Cuit al seu punt just, lo just perquè es desfès la xocolata de dins.

Acompanyat d'un fons de crema anglesa molt fina

I vam acabar amb un tallat de màquina perfecte, un cafè molt aromàtic i com a detallet un xocolatí negre, que sempre hi fa bo amb el cafè.

En resum vam menjar molt bé, ens van cuidar en tot moment i vam gaudir tant de l'entorn com del menú proposat.

Si t'ha agradat aquest post, em pots trobar i seguir-me a les xarxes socials Facebook, Twitter, Instagram