3/10/17

.@cuinacat Dia Cuina a la fira del Porc i la Cervesa a Manlleu

Com cada any arriba la Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu, la 25a edició d'enguany i amb la fira, s'aprofita per organitzar el dia Cuina a Manlleu, on aquest any ja s'ha arribat a la 6ª edició i que per mi és el segon any que hi participo. L'any passat vam fer-ho amb una recepta amb pernil dolç i aquest any el jurat ens ho ha posat més difícil, sent amb llonganissa.

Després de pensar en diferents receptes, vam decidir fer un tàrtar de llonganissa. Va quedar bo i el jurat em va triar com a finalista per passar el dia amb altres blocaires i participar a les activitats exclusives per a la ocasió que organitza la revista Cuina.

Aquest any varem visitar la granja Les Basses, situada a Les Lloses, a cinc minuts de Manlleu. De la mà d'en Josep varem poder veure tota l'explotació i ens va acompanyar pels diferents espais que tenen, com l'obrador i l'agrobotiga.

La visita va acabar amb un tastet d'alguns dels productes que elaboren com el bull negre, blanc i amb bolets, boníssim aquest per cert. El vam poder tastar com a embotit i també fet a la barbacoa i ens va agradar molt.

I sobretot el seu costelló de porc adobat i cuit a baixa temperatura que després vam passar per una barbacoa americana molt sofisticada. Aquella carn era tendra, melosa, gustosa, excel·lent.

Tot seguit varem anar a fer un vol per la fira des d'on es van repartir els diferents premis, que malgrat guanyar un tàrtar com a recepta tradicional, no va ser el meu :(

I després a dinar al Sambucus, un restaurant molt acollidor situat al Mercat de Manlleu i on treballen amb producte de proximitat.

El menú va ser, com sempre, a base de porc. I de beguda dos vins, un negre de Falset

i un de blanc de l'Olivera, aromàtic i afruitat i dolcet, em va agradar molt. El recordaré!

Per a picar:

- Somaia de Can Colom - Vila

- Xips amb oli de tòfona

- Carn de perol del mercat de Manlleu

- Carpaccio de bacallà amb escabetx de verdures a la cervesa Eilster

De primer plat:

- Coca de llardons amb llata de porc i figues

De segon:

- Garró de porc amb col adobada

I de postres:

- Textures de llet d'ovella del formatge el Serradet de Barneres amb maduixes i saüc, justament la formatgeria que varem visitar l'any passat el dia de Cuina. Unes postres molt fines i ben aconseguides.

Un tallat per rematar el bon dinar.

I més tard a acomiadar-nos de la resta de blocaires, em quedo amb els vostres blocs ;) Fins a la propera!

Si t'ha agradat aquest post, em pots trobar i seguir-me a les xarxes socials Facebook, Twitter, Instagram