13/11/15

[#London] @oldspitalfields : Old Spitalfields Market

Una setmana més, seguim amb els food markets del nostre viatge a Londres! L'altre dia ja vam veure el de Whitecross Hall Market, el de Camden Lock i Borough Market... doncs ha arribat el torn d'un altre food market que també gaudeix d'una llarga història sobre els tendals de les seves parades: Old Spitalfields Market.

Situat a la zona nord-est de Londres, molt a prop de la coneguda Liverpool Street Station, dels rascacels de Heron Tower i del mític St Mary Axe, l'edifici conegut també com a The Gherkin i d'aspecte similar a la Torre Agbar de Barcelona.

Quasi a tocar d'Old Spitalfields, també hi podem trobar Petticoat Lane Market, un street market de roba i moda a l'aire lliure que tot i no ser tant antic com l'Old Spitalfields, ja compta amb els seus anyets. Malauradament com que per variar plovia, la majoria de parades d'aquest mercat estaven desmuntades o tapades amb plàstics.

Tornant a Old Spitalfields, es tracta d'un mercat amb una llarga història que es remunta cap al 1638. Ha patit alguna que altra refundació al llarg dels anys, s'ha reestructurat en diverses ocasions, la última datada del 1991, a partir del qual ja se l'ha conegut amb el nom actual.

Es tracta d'un mercat molt gran i cobert dins d'un edifici, on acull una multitud de botigues de diversos tipus així com parades de menjar i restaurants variats. Com que, per variar, ja duiem una bona estona sota la pluja buscant el mercat, va ser molt d'agrair arribar a un lloc així.

Després de fer una volta per tot arreu, anem al que realment ens interessa, les parades de menjar.
Sense comptar amb els restaurants, entre els quals hi havia un local de la cadena d'hamburgueses de Gourmet Burger Kitchen (una llàstima que al final no vam poder anar-hi cap dia), una parada era el Poppies Fish & Chips, un dels guanyadors del 2014 del National Fish & Chips Award que us comentàvem al post del Fish & Chips i considerat un dels millors Fish & Chips de Londres,

A part d'això, el mercat disposava d'aproximadament un trentena de parades de menjar, i com ja és costum, algunes d'elles oferien petits tastos del seu producte perquè et poguessis fer una idea del que compraries.

Entre parades de menjar tailandès, de creps franceses, Bagels, pizza i pasta italiana, falafels i kebab, menjar xinès i entrepans de pulled pork.

Finalment ens vam decantar per la parada Dirty Bagel, on oferien uns bagels de bbq pulled pork (porc a la barbacoa i esfilagarsat a tiretes ben primes ) amb enciam i formatge Cheddar fos, que ens havien deixat provar abans i jo personalment vaig trobar boníssim! :)

Així doncs vam comprar-nos els nostres Dirty Bagel i vam asseure'ns a un dels diversos bancs de fusta amb taula, tipus picnic de què disposen a dins les intal·lacions del mercat.

A aquella hora estava ple de gent que durant la seva pausa per dinar, feien parada a Old Spitalfields per fer un mos i continuar amb la seva feina.

La carn de porc del bagel estava boníssima, es desfeia a la boca només de mossegar-la i és que els nois de la parada ens van dir que l'havien cuit durant més de 8 hores a foc lent. I com a dada curiosa, desfeien les llesques de formatge Cheddar amb un soplet davant teu.

El preu de cada bagel era 4'5 lliures i realment s'ho valien fins a l'últim penic ! ;)