3/1/13

Restaurant La Farinera

L'endemà de començar les meves vacances de Nadal, força llargues aquest any, vam passar amb la meva mare un migdia a Girona. Ja vam marxar cap a Girona amb en Ramon un divendres a primera hora per anar a esmorzar al Boira. Un suc de taronja natural i un croissant de xocolata. I després d'un esmorzar tan bo i amb més forces vam anar a fer unes quantes compres de Nadal que encara ens quedaven. Tot el matí caminant pel centre de Girona i Hipercor fins l'hora de dinar que vam anar a la Farinera. Aquest edifici és molt conegut pels gironins i avui dia s'hi troba un restaurant que porta el mateix nom.

Foto: Jordi Armengol, flikr

Un lloc acollidor, lluminós i amb un personal atent, eficient i amable. Amb un menú diari de 9'5 euros. Excel.lent relació qualitat-preu. Tenen unes quatre o cinc opcions a triar tant de primer com de segon plat i un bufet als postres.

Com a primers hi havia: amanida de formatge de cabra amb oli de fruits secs, assortiment de pastissos (una mena de puddings de verdures, d'espinacs en aquella ocasió), una crema de cranc amb crostonets i algun altre plat que ara no recordo.
Jo vaig optar per les patates amb ceba i ou ferrat. Bonissimes, un plat generós ple de patates tallades a la panadera ben cuites, amb un toc cruixent i amb una quantitat perfecte d'una ceba molt ben feta i dolça i l'ou ferrat al centre. Una combinació molt ben encertada.

Com a segons hi havia: bistec amb patates casolanes, peix del dia a la planxa, hamburguesa amb verduretes saltejades, llom a la planxa amb croquetes i patates i bacallà amb samfaina. Aquest últim va ser la meva elecció precisament. M'encanta el bacallà i tot i que sabia que els dos dies següents en tornaria a menjar, perquè ja tenia el menú triat, el vaig voler provar. I sort que ho vaig fer, era molt ben cuinat. Un bon tall amb la seva samfaina de ceba, carabassó, albergínia i la salsa de tomàquet. Un plat bo i gens oliós.

I ja per rematar un bufet de postres. Hi havia una taula amb una selecció de diferents postres: fruita natural (tacos de pinya i mandarines), bracet de crema cremada farcit de nata mantegosa, triangles de sara d'ametlles, pudding de panses i de nous, flams de nata, gelats de diferents sabors, tartaletes de fruita, pastís de poma i potser algun altre que em devia cridar l'atenció :)

En fi, jo els vaig voler provar un xic tots així que vaig emplenar-me el plat ;) Vaig provar els puddings que m'agraden molt. Cal dir que eren deliciosos, totalment artesans, el de nous boníssim, amb nous senceres. I el flam d'ou perfecte també. Són els dos postres que més em van agradar, i després pinya ben dolça, per fer baixar tot i pair millor.

Així doncs un restaurant on no serà l'últim cop que hi anem. A ma mare també li va agradar i després ja vam tornar cap a Figueres amb en Ramon que ja havia plegat de la feina.

Un bon mig divendres!

PD: L'altre mig divendres el vam passar al cine veient el Hobbit, no em va agradar :(